Pagini

17 ianuarie 2011

IN MEMORIAM "Grigore Vieru"

O spun să mă audă şi plin de floare pomul: „Şi din mormânt voi spune mulţimii adevărul”.

Versurile sale trezeau lacrimi la maturi și fericire la copii. Datorită versurilor sale candela spiritului românesc din Basarabia nu s-a stins, ci a început să ardă în culorile tricolorului românesc.  El știa să iubească până la lacrimi patria, mama și neamul. El cu martirii redeșteptării naționale Gheorghe Ghimpu, Ion și Doina Aldea Teodorovici au luptat pentru independența acestui stat și pentru adevăratele valori naționale pe care comuniștii vor să le marginalizeze. El a fost naționalist pentru că își iubea istoria, țara, limba, neamul și cultura Românească. Operele sale demonstrează lupta sa pentru redeșteptarea acestui popor și arată dragostea sa nemărginită față de măicuţă și limbă.
     "Mama este începutul tuturor începuturilor."

     "Mama este începutul tuturor începuturilor."
__________________________________________________________________________________
Poetul, un recunoscut activist pro-românism, s-a născut în anul 1935, în localitatea Pererâta, aflată acum pe teritoriul Republicii Moldova. A debutat în anul 1957, pe vremea când era student la Chişinău, cu o plachetă de versuri pentru copii. Ulterior, în 1968, se remarcă cu volumul de versuri "Numele tău", cartea devenind obiect de studiu în universităţi în chiar anul apariţiei.
"Grigore Vieru a fost un om care a trăit cu toată fiinţa sa pentru limba română. (...) Aşa cum îşi iubeşte un copil mama, aşa iubea el România. Avea ceva candid în sensul cel mai înalt al cuvântului într-o lume mizeră şi murdară. Academia Română l-a onorat şi este o cinste pentru Academie", a declarat Răzvan Theodorescu, citat de Realitatea.

"Avea o energie extraordinară şi sărea în sprijinul tuturor. Rămâne o conştiinţă a locului şi un împătimit al românismului", a spus actorul Ion Caramitru
   "S-ar putea crede că întreaga natură a ostenit la zidirea Limbii Române."



Sunt nationalist! de Grigore Vieru


Da,îmi iubesc mama.
(E un pãcat?)
Si pruncii.
Si fratii.
Si cerul de ametist.
Ca rezumat,
Sunt na-ti-o-na-list !
Da,graiul mi-i sfânt -
În viata mea
El nu este un simplu turist,
E chiar Patria.
Într-un cuvânt,
Sunt na-ti-o-na-list !
Da,urãsc pe mancurt.
Mi-i dragã doina prin care exist.
Nu mã târâi slugarnic.
Pe scurt,
Sunt na-ti-o-na-list !
Da,hora nu vreausã o schimb
Pe cazacioc ori pe twist.
Port suferinta de neam ca pe un nimb.
Sunt na-ti-o-na-list !
Da,afirm cã-i prea mult verde-n drapel,
Avem un drapel prea materialist.
Mai asterneti niste cer visãtor peste el.
Sunt na-ti-o-na-list !
Da, nesocotesc tidvele seci
Care vor sã mã cârmuie ca artist.
Mai trag cu ochiul la istoria noastrã.Deci
Sunt na-ti-o-na-list !
Da,n-am vrut sã mã însotesc
cu Satan
N-am prãjit creieri umani pe unt politist.
Omeneste întreb:de ce am murit în Afganistan?!
Sunt na-ti-o-na-list !
Da,vremea în care trãim
E tot mai istericã,
Îmi vine sã urlu în muzeul satului cu profil ateist:
"Scoateti mitraliera din bisericã!"
Sunt na-ti-o-na-list !
Da,te întreb pe tine,binevoitorule,care-ai adus tutunul si pesticidele:
Ce ai cu surorile noastredin câmpul cel trist
-Ai primit vreun ordin cumva,ti-a ordonat cineva: ucide-le?!
Sunt na-ti-o-na-list !
Da,sunt contraplevei migratoare
Care se credeun dar minunat.
Sunt contra sã prãsiti la noi uzina de calculatoare
-N-am ce sã numãr, tovarãsi,
Aproape totulmi s-a luat
Da,aproape totulmi s-a rãpit.
La curgerea Prutului meu nu pot nici mãcar sã asist.
Totusiviata mi-i dragã,merg spre dânsa grãbit.
Sunt na-ti-o-na-list !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu