Pagini

12 iulie 2013

Monolog interior.

  Monologul interior este impunătorul dar al raţiunii, meditaţia şi analiza gîndurilor ne afirmă ca oamenii, nu am fi nimic fară darul de a gîndi raţional.
  În unele momente de singurătate încerc să analizez ceea ce îmi oferă viaţa, încerc... înlănţuirea logică de judecaţi naşte concluzii - darul cel mai scump pe care îl poatea avea omenia este posibilitatea de a alege, şi cea mai mare durere este atunci cînd eşti lipsit de acest dar. (Unii oameni singuri îşi sugrumă posibilitatea de a fi liberi oferind puterea de alege pentru el, altcuiva.)
 Eu foarte multe nu înţeleg, şi acest fapt mă face să percep lume prin alţi ochi decît ai mei, şi cînd aşa gînduri mă predomină îmi dau seama ca cuvintele lui Gheorge Calinescu au o greutate cu mult mai mare decît a unui poiet "Cu cât ştii mai mult, cu atât îţi dai seama că ştii prea puţin." .
 Analiza faptelor şi gîndurilor ne oferă posibilitatea să creştem , omul din zi în zi se apropie de cea mai înaltă treaptă a evoluţiei sale ca individ care se manifestă prin crearea autentică a gusturilor, analiza inedită a faptelor, explicarea teminică a gîndurilor şi selecţionarea extraordinară a dorinţelor. Unii oamenii aşa şi nu ajung la această etapă de evoluţie umană, alţii ajung prea tîrziu dar în ambele cazuri nu recunosc faptul că ceea ce sunt ei în prezent este a a mia parte din ceea ce trebuie să fie. 
  
  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu